środa, 25 czerwca 2014

Koktajlowa bomba witaminowa

Truskawkowy czas trwa u mnie w pełni :) Ostatnio były truskawkowe PAZNOKCIE, dzisiaj przychodzę do Was z koktajlem, w którym decydującą rolę grają właśnie moje ukochane truskawki.
Akompaniują im banany i pomarańcze :)


Wykonanie jest niezmiernie proste. Miksuję kilkanaście truskawek, jednego banana i dwie pomarańcze. Taka ilość starcza mi na dwie porcje - 400 ml. Nie dodaję nic więcej, żadnego cukru, żadnego jogurtu. Koktajle na bazie jogurtu są moim przysmakiem zimą, latem stawiam na orzeźwienie, jogurt jest dla mnie zbyt ciężki. Przed podaniem koniecznie schładzam koktajl w lodówce.



Dlaczego wybrałam te 3 owoce? Truskawki to sezonowe owoce, które uwielbiam, więc dodaję je do wszystkiego. Bardzo żałuję, że nie są dostępne cały rok. Mrożone to już niestety nie to samo. Truskawki są naładowane witaminą C (mają niej więcej niż pomarańcze czy cytryny), błonnikiem, potasem, fosforem, magnezem. Banan z kolei jest bardzo sycący (1 banan zawiera już około 180 kcal) dodaje energii, zawiera niewyobrażalne ilości witaminy E i potasu.
Jeśli chodzi o pomarańcze to zdecydowałam się na nie, bo zależało mi by koktajl był bardziej płynny. Dodatkowo nadały one lekko kwaśnego, przez co bardziej orzeźwiającego smaku. 

Do tej pory piłam zazwyczaj koktajle na bazie banana i truskawek, bądź robiłam sok pomarańczowy. Połączenie tych trzech owoców jest wspaniałą ucztą dla mojego podniebienia. Idealny smak na letnie upały. Jest bardzo sycący, już jedna szklanka może zastąpić nam jeden posiłek. Piję go zazwyczaj rano, przez co mam naprawdę dużo energii, nie czuję się ospała czy zmęczona, Do tej pory co rano pijałam wodę z cytryną, teraz została ona wyparta przez ten oto koktajl :)

Lubicie koktajle? Jeśli tak to napiszcie mi koniecznie jakie jest Wasze ulubione połączenie :)

Próbowałam koktajlów warzywnych, ale do tej pory żaden nie przypadł mi do gustu :)



38 komentarzy:

  1. U mnie króluje koktajl z truskawek i maślanki, bądź kefiru :D
    Lubię też kefir z jagodami :D
    Jeśli chodzi o banana to w połączeniu z truskawkami i listkiem mięty jest bardzo pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne kieliszki, tez robię sobie koktajle owocowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hihi piję dokładnie to samo rano na śniadanie,czasem nie mam jakiegoś składnika i zastępuję czymś innym, dziś to truskawki,czereśnie i kawałek grejfruta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi smacznie :) Ja często dodaję też brzoskwinię :) Dziś np serwowałam z ananasem :)

      Usuń
  4. Muszę w kończ zrobić taki,bo zazwyczaj wlaśnie daję jogurt do koktajlu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wrzuciłam u siebie zdjęcie składu, o które pytałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowicie :-) Nie próbowałam jeszcze takiej kombinacji :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. tak!!! uwielbiam takie koktajle, robię je prawie codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym roku sezon truskawkowy i tak trwa wyjątkowo długo, lubię takie koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie koktajle , ja zakochałam się w połączeniu owoce+ warzywa, Mój ulubiony dodatek to szpinak oraz natka pietruszki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. narobiłaś mi smaka ! zaraz też zrobię sobie koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie najczęściej koktajl truskawkowy gości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ pyszności , wczoraj piłam truskawkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wygląda pysznie! ja robię teraz koktajle z dodatkiem jagód bo mamy ich dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam koktajle :) Na pewno go spróbuję! :)
    + obserwuję
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też probowałam z warzyw. Lubie koktajle z marchewki, nienawidz z pomidorów pomimo tego, że ma dużo potasu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Samo zdrowie smacznego :) a z warzyw nie lubię wolę owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Warzywne koniecznie z bananem. Wtedy są bardziej kremowe. Np. rucola i banan, łyżka avokado plus 1/2 szkl. wody.
    Twoje wyglądają cudownie, szkoda, że już po truskawkach w tym roku:(

    OdpowiedzUsuń
  18. koktajl z moich ulubionych owoców :) dla łasuchów polecam wrzucić gałkę lodów waniliowych :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świenty koktajl, aż by sie chciało spróbować, tylko szkoda, ze truskawek teraz nie ma. ;/

    OdpowiedzUsuń
  20. Smakowity koktajl ! :) Mniam mniam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo smakowita bomba witaminowa. :)
    Aż by się chciało dużo tych witaminek zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Szkoda, że już w sklepie nie ma truskawek. Zimą ich brakuje najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam takie koktajle. Pyszne i zdrowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam truskawki, szkoda że sezon na nie jest taki krótki :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda ślicznie, chociaż teraz październik, to tak bardzo tęsknimy do wiosny i lata. Może warto zadbać o siebie już teraz i nie czekać do lata z dietą? Ja włączam się też do treningów i układania jadłospisu w dzienniczku diety.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaminy w naturalnej postaci - to lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  27. Faktycznie bomba witaminowa - świeże owoce to najlepsze co może być ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepyszne! Aż mi ślinka leci!

    OdpowiedzUsuń